Kereta Sewa Johor Bahru

King Car Rental ialah halaman web untuk mempromosikan perkhidmatan kereta sewa di Johor Bahru, Johor. Kami merupakan wakil penyewa kereta sewa di Johor Bahru, Johor.
Kami menyediakan Perkhidmatan Kereta Sewa untuk pelanggan samada individu atau korporat, tempatan mahupun antarabangsa di seluruh daerah di Johor. Kereta sewa kami boleh disewakan secara harian, mingguan mahupun bulanan.





Sunday 2 April 2017

Kenapa Saiz Tayar Spare Lebih Kecil? - Kereta Sewa Johor Bahru





Pasti kebanyakan kita pernah mengalami isu tiba-tiba tayar pancit atau rosak. Terutamanya bila baru perasan di highway atau tengah hutan jalan raya. Bagi memastikan keselamatan keluarga sesuatau perlu dilakukan dengan pastas. Tanpa perlu memimikr panjang, semestinya anda pemilik kenderaan wajib menukarkan tayar tersebut dengan kadar segera.

Kebiasaan kejadian ini berlaku tidak dijangka lepas tu kedai tayar pulak jauh da tak tahu dimana. Maka nak tak nak kena lah tukar tayar spare kan?

Persoalannya sekarang ni bila tukar tayar spare, adakah anda perasan size tayar tersebut lebih kecil dari size normal. Anda nak tahu kenapa?

Kami jelaskan jawapannya:
Tayar spare kereta kecil supaya ringan dan menjimatkan minyak dan ruang. mana taknya sebab tayar tersebut akan diletakkan di bonet kereta.

Pengajaran menukar tayar:
1. Tayar yang bocor perlu segera hantar ke kedai untuk dibaiki kebocorannya. Dan lepas tu mekanik akan tukar semula tayar spare ke tayar asal.
2. Tayar spare tak boleh guna lama-lama… Oleh kerana saiznya kecil, ketidakseimbangan itu lah kita kena cepat-cepat baiki tayar asal dan tukar semula.Elakkan risiko pancit kali kedua...
3. Masa pandu tu, jangan suka-suka hati masuk lubang ke lopak berair ke apa ke.. Sebab kita tak tahu berapa kedalaman lubang tersebut yang mungkin akan merosakan tayar dan juga rim yang menelan kos yang lebih tinggi.
4. Paling penting kalau tayar bocor sila tampal dahulu, jangan kena tipu oleh kedai tayar kereta dengan membayar harga lebih dari sepatutnya..
5. Dan kalau urgent perlukan kereta sewa area Johor Bahru, Skudai boleh hubungi kami ditalian 0172244300 atau layari www.keretasewajb.com utk book kereta anda :)

0 comments:

Post a Comment